Search This Blog

Saturday, February 16, 2008

Syiah pembunuh Imam Ali, menurut anak perempuan Imam Husain

Puak-puak Khawarij adalah sebenarnya puak-puak Sabaiah yang telah keluar daripada saf Syiah Ali semasa Perjanjian Tahkim, dan setelah syahidnya Imam Ali masuk semula ke dalam saf Syiah dan mengamalkan taqiyyah untuk mengelakkan diri daripada dikesan (sebagai musuh Islam)

Jadi, Khawarij dan Syiah adalah dua nama berlainan yang merujuk kepada puak yang sama iaitu Sabaiah!

Khawarij tidak pupus begitu sahaja, malah meresap masuk ke dalam Syiah dan hingga kini menguasai Syiah sehingga tertubuhnya Republik Islam mereka sendiri di Iran. Khawarij adalah Syiah dan Syiah adalah Khawarij!

Sila baca keratan di bawah:
Pada halaman sebelumnya At-Thabarsi mengemukakan kata-kata Fatimah As-Shughra anak perempuan Sayyidina Husain r.a. kepada penduduk Kufah, "Wahai Penduduk Kufah, wahai pembelot dan pengkhianat! Kami adalah Ahlul Bait yang Allah Ta'ala menguji kami dengan kamu dan menguji kamu dengan kami," seterusnya selepas memuji-muji kedudukan Ahlul Bait beliau berkata lagi, "Kamu telah membunuh kami dan merampas harta benda kami sebagaimana kamu telah membunuh datuk kami Ali r.a.. Pedang-pedang kamu sentiasa menitiskan darah-darah kami Ahlul Bait".(Al-Ihtijaj juz 2 hal 302)

No comments: